M4-5n development for the structural study of Charging Box Inclusion in Electrified Roads - Ifsttar Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2019

M4-5n development for the structural study of Charging Box Inclusion in Electrified Roads

Résumé

Electrified Roads (eRoad) that inductively charge in-speed the Electric Vehicles are a conceivable option through a Charging Unit (CU) introduced underneath the top bituminous layer of existing multilayered pavement structures. However, cracking and debonding phenomenon may occur between the CU and material layers. This phenomenon is one of the major distress parameters to consider for the durability of such new road concepts. This paper presents new developments done in an alternative modelling tool aiming to consider such inclusion and parametric calculations for future eRoad design. A 2D electrified road application case with or not a vertical crack is illustrated.
Le rechargement dynamique des véhicules électriques par induction est possible en introduisant un boiter de recharge (CU) dans la route. Cependant, enfin d'anticiper les dégradations et d'étudier la durabilité des assemblages ainsi mis en jeu, il est nécessaire d'utiliser des outils de modélisations adaptés à l'étude de la fissuration d'interface entre deux milieux. Ce papier présente un développement effectué pour tenir compte d'un changement de matériaux au sein d'une ou plusieurs couches dans un outil de calcul dédié à l'analyse paramétrique des discontinuités dans les structures multicouches. L'exemple 2D d'une route électrifiée avec ou sans présence de fissure est illustré.
Fichier principal
Vignette du fichier
Paper_CFM_2019-AC.pdf (595.29 Ko) Télécharger le fichier
Poster_244916_CFM2019.png (2.38 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-02152820 , version 1 (11-06-2019)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02152820 , version 1

Citer

Armelle Chabot. M4-5n development for the structural study of Charging Box Inclusion in Electrified Roads. 24ème Congrès Français de Mécanique, Aug 2019, Brest, France. ⟨hal-02152820⟩
133 Consultations
36 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More