Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Modeling of the THS-II series/parallel power train and its energy management system

Abstract : The hybridization of the conventional thermal vehicles nowadays constitutes a paramount importance for car manufacturers, facing the challenge of minimizing the consumption of the road transport. Although hybrid power train technologies did not converge towards a single solution, series/parallel power trains with a power-split electromechanical transmission prove to be the most promising hybrid technology. In fact, these power trains show maximum power train overall efficiency and maximum fuel reduction in almost all driving conditions compared to the conventional and other hybrid power trains.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [9 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-mines-paristech.archives-ouvertes.fr/hal-00509467
Contributeur : Bibliothèque Mines Paristech <>
Soumis le : jeudi 12 août 2010 - 15:49:22
Dernière modification le : jeudi 24 septembre 2020 - 17:22:03
Archivage à long terme le : : samedi 13 novembre 2010 - 02:39:18

Fichier

F2010B107.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00509467, version 1

Citation

Charbel Mansour, Denis Clodic. Modeling of the THS-II series/parallel power train and its energy management system. FISITA 2010 World Automotive Congress, May 2010, Budapest, Hungary. paper F2010-B-107. ⟨hal-00509467⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

354

Téléchargements de fichiers

1739