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Communication dans un congrès

Damage of TWIP steels for automotive application

Abstract : Ultra high strength Fe-Mn-C austenitic steels with low Stacking Fault Energy (SFE) have been studied for more than fifty years [1]. They offer a great potential for reducing automotive body weight through their formability and their high mechanical properties. Tensile strength levels higher than 1000 MPa in combination with a high ductility (>50%) are reached by the optimization of the Twinning Induced Plasticity (TWIP) effect and the control of the microstructure.
Type de document :
Communication dans un congrès
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https://hal-mines-paristech.archives-ouvertes.fr/hal-00822287
Contributeur : Bibliothèque Umr7633 <>
Soumis le : mardi 14 mai 2013 - 14:37:18
Dernière modification le : jeudi 17 septembre 2020 - 12:28:30
Archivage à long terme le : : lundi 19 août 2013 - 16:01:39

Fichier

Lorthios-Gourgues_ICF_12_Ottaw...
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : hal-00822287, version 1

Citation

Julie Lorthios, Anne-Françoise Gourgues, P. Cugy, C. Scott. Damage of TWIP steels for automotive application. International conference on fracture, Jul 2009, Ottawa, Canada. 10 p. ⟨hal-00822287⟩

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