Mondialisation: Les nouveaux maîtres, 2006. ,
The Russian eeonomy: going global, Economie Section, 2006. ,
India's risinggrowthpotential, Global Economie Paper, vol.152, 2007. ,
L'internationalisation des firmes chinoises : le cas européen, Culture and the Genesis ofAsian Product Design, 2001. ,
L'offshore : la face cachée de la mondialisation, 2007. ,
Can India overtake China?, Revue Foreign Policy, 2003. ,
L'affirmation technologique de la Chine: le cas des TIC, 2007. ,
Russian transnationals and international investment paradigms, Research in International Business and Finance, vol.22, issue.2, 2007. ,
DOI : 10.1016/j.ribaf.2006.12.002
Emerging Giants: Building World Class Companies From Emerging Markets, Harvard Business School, 2004. ,
The Création ofWealth -The Tatas from 19th to 21s' Centwy " , Penguin Viking, 2004. ,
Serving the world's poor, profitably, Harvard Business Review, 2002. ,
Qui colonise qui???, Le journal de l'??cole de Paris du management, vol.64, issue.2, 2007. ,
DOI : 10.3917/jepam.064.007
Globalisation and opening markets in developing countries and impact on national finns and public gouvernance. The case of India, 2006. ,
The emergence of Latin Multinational, 2007. ,
La revanche des patrons indiens, Le Figaro, vol.29, issue.06, 2006. ,
The carrent status of china 's energy sector, 2005. ,
Dancing with Giants. China, India and the Global Economy, Institue of Policy studies, 2006. ,
Il a été utilisé et rendu célèbre par Goldman Sachs dans son article Dreaming with BRICs : The path to 2050, Global Economie Paper n° 99, 2003. On trouve parfois des variantes comme : « BRIMC », dont le M représente le Mexique, ou « CHIME », qui signifie China ,