Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Nouvelle interface
Article dans une revue

Promoting socially desirable behaviors through persuasion and commitment: Experimental evidence

Abstract : Through a series of experiments, this paper tests the relative efficiency of persuasion and commitment schemes to increase and sustain contribution levels in a Voluntary Contribution Game. The design allows us to compare a baseline consisting of a repeated public good game to four treatments of the same game in which we successively introduce a persuasion message, commitment devices, and communication between subjects. Our results suggest that these non-monetary procedures significantly increase cooperation and reduce the decay of contributions across periods.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

https://hal-amu.archives-ouvertes.fr/hal-03777675
Contributeur : Elisabeth Lhuillier Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 15 septembre 2022 - 08:16:35
Dernière modification le : lundi 17 octobre 2022 - 09:08:39

Fichier

 Accès restreint
Fichier visible le : 2023-09-15

Connectez-vous pour demander l'accès au fichier

Identifiants

Citation

Cécile Bazart, Mathieu Lefebvre, Julie Rosaz. Promoting socially desirable behaviors through persuasion and commitment: Experimental evidence. Journal of Behavioral and Experimental Economics, 2022, 101, pp.101931. ⟨10.1016/j.socec.2022.101931⟩. ⟨hal-03777675⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

63